Facebook a anuntat ca a avut un 2019 de exceptie, in conditiile in care a depasit asteptarilor propriilor analisti cu privire la incasari si profit. Compania fondata si condusa de Mark Zuckerberg a dat publicitatii raportul de castiguri pentru al patrulea trimestru al anului trecut.
Facebook, profit de 7.4 miliarde de dolari in 2019
Conform unui comunicat oficial dat presei, Facebook inregistreaza o crestere anuala de aproximativ 24.64%, in timp ce venitul net, pe de alta parte, aduce o crestere de circa 6.78% YoY.
În ceea ce privește statisticile utilizatorilor, Facebook anunta de asemenea o crestere importanta. Conform raportului, utilizatorii zilnici activi (DAU) de Facebook au fost în medie de 1,66 miliarde în decembrie 2019,ceea ce inseamna o crestere de 8,79% YoY. Utilizatorii medii lunari la sfârșitul lunii decembrie au fost raportați la 2,50 miliarde, ceea ce reprezintă de asemenea o creștere importanta de cca. 7,67% YoY. Când ne uităm la utilizatorii Facebook din întreaga familie de produse care include Facebook, Instagram, Messenger și / sau WhatsApp, Daily Active People (DAP) a fost raportat la 2,26 miliarde de dolari (11% în creștere YoY), iar persoanele active lunare (MAP) au atins borna de 2,89 miliarde de euro (creștere cu 9% a anului).
Si asta nu e tot. Statistica Facebook continua si confirma momentul bun pe care il traverseaza compania lui Mark Zuckerberg, in ciuda problemelor legate de imagine din ultimul an. Implicarea in scandalul Cambridge Analytica, despre care ati putut citi detalii si pe blogul nostru, se pare ca nu a afectat chiar atat de mult rata utilizatorilor zilnici si lunari de pe Facebook.
Mai mult decat atat, câștigurile pe acțiune diluate (EPS) au înregistrat o creștere de cca. 7,56% de la 2,38 USD la 2,56 USD. Cu toate acestea, marjele operaționale au înregistrat intr-adevar o scădere de la 46% în al patrulea trimestru 2018 la 42% în trimestrul IV 2019. Numărul de cheltuieli la 31 decembrie 2019 a fost raportat la 44.942, ceea ce reprezintă o creștere de 26% in 2019.
Facebook merge insa inainte. Cu cifre mai bune, sau mai rele, compania exulta pentru ca ramane in top. Ba chiar in topul companiilor mari din Statele Unite. Se poate spune ca Mark Zuckerberg si reteaua sa au schimbat aproape in totalitate mediul online si perceptia populatiei asupra mediului online respectiv social media. Se poate spune si ca implicarea Facebook in politici interne sau externe, ba chiar si in diversitatea de fake news-uri care este raspandita pe internet, a devenit in ultimul an semninificativa.
Si totul, nimeni si nimic nu poate anula se pare impactul extrem de puternic pe care cea mai importanta retea social media il are asupra mediului online. Iar cifrele inregistrate de companie in anul pe care l-am incheiat sunt o demonstratie cat se poate de clara in acest sens.