Ieri, pe Twitter, au aparut primele screenshot-uri cu noul buton downvote pe care il pregateste Facebook. Mecanismul seamana cu cel pe care il putem vedea pe comunitatea Reddit.
Butonul downvote pe Facebook: in curand
Compania Facebook continua procesul de schimbare. La inceputul anului am aflat ca Facebook schimba modul in care vom vedea postarile, iar destul de recent, intr-un articol publicat pe blog, directorul Katie Harbath a recunoscut ca reteaua are o mare problema cu stirile de tip fake news si ca lucreaza in continuu la remedierea situatiei.
Ieri au aparut pe Twitter primele detalii despre butonul downvote, care va permite utilizatorului sa ascunda comentariul. Ulterior, el va trebui sa explice daca acel comentariu este unul ofensator, „induce in eroare” sau este „pe langa subiect”. Numarul vizualizarilor Downvote nu este vizibil pentru utilizatori: „Nu testam un dislike button” anunta compania, care a confirmat pentru publicatia The Verge ca testeaza intr-adevar acest buton.
„Exploram o caracteristica pentru ca oamenii sa poata sa ne ofere un feedback despre comentariile de pe o pagina publica. Momentan totul se rezuma la un mic numar de oameni din Statele Unite care pot face asta”
Facebook is testing downvoting comments pic.twitter.com/SBOSQITotO
— Taylor Lorenz (@TaylorLorenz) February 8, 2018
Se pare ca butonul downvote, daca se va lansa pana la urma, se va „adresa” postarilor de pe paginile publice, pentru a ajuta utilizatorii sa „auto-modereze” cumva spre exemplu, articolele de stiri.
Chiar daca este privit ca un instrument simplificat de moderare, butonul downvote poate avea un rol important pentru viitor. In primul rand pentru ca ar permite Facebook sa adune date si sa inteleaga tipurile de discutii pe care utilizatorii sunt interesati sa le aiba. De asemenea, aceasta optiune ar ajuta compania sa inteleaga tonul si continutul comentariilor si chiar al directiei postarilor.
Facebook a anuntat ca va oferi pe viitor posibilitatea fanilor sa decida care site-uri cu pagini publice pe facebook sunt sau nu sunt de incredere prin intermediul sondajelor instant. O varianta care a fost interpretata in sens negativ de multe trusturi media din Statele Unite care au avertizat ca reteaua de socializare nu se poate transforma intr-un judecator obiectiv al realitatii online.