Stiri

Facebook schimba modul in care vom vedea postarile

Home  »  Stiri

Jean Codreanu

acum 6 luni

Facebook a anuntat astazi ca in urmatoarele saptamani va revizui feed-ul de stiri pentru a evidentia postarile facute de prieteni si a imbunatati astfel, interactiunile sociale. Totodata, compania lui Mark Zuckerberg a explicat ca de acum incolo va pune accentul mai mult pe „postarile semnificative” decat pe postarile promotionale de la brand-uri, companii, etc.

Facebook pune de acum accentul mai mult pe conectarea utilizatorilor: „Socializare activa, nu pasiva!”

„Vreau ca ai mei copii, cand vor creste, sa stie ca ceea ce tatal lor a dorit sa construiasca a fost ceva bun pentru restul lumii” a anuntat CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, intr-un interviu acordat in august pentru publicatia New York Times. Poate ca si de la aceasta idee a plecat fondatorul Facebook in initiativa sa de a spori „interactiunea sociala, in locul consumului pasiv de noutati”.

Facebook(1)

Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook

Facebook va modifica practic de aici incolo algoritmul de rankare, ceea ce inseamna ca reteaua sociala, va arata mai mult ca o adevarata comunitate, asa cum de altfel era planul initial al lui Zuckerberg.

Ce se va schimba pentru utilizatori? In primul rand, postarilor prietenilor din lista vor creste, indiferent de continutul lor si de statusul lor de actualizare. Facebook va renunta astfel la asediul utilizatorilor cu stiri sau diverse reclame sugerate pasiv. Nu de tot, dar in mod cert, pentru anumiti publisheri sau ziare/site-uri de stiri, impactul va fi mult mai mic.

„Socializare activa, nu pasiva!” asta cere Zucekerberg si in sine ideea sa este fireasca, tinand cont ca practic de la acest principiu a plecat fondarea acestei retele de socializare.

Pe de alta parte, utilizatorii care urmaresc in mod obisnuit anumite pagini, vor avea posibilitatea de a selecta optiunea „vedeti mai intai” (See First) in preferintele feed-ului de stiri (News Feed Preferences).

Vedeti mai intai (facebook)

Aceasta modificare nu inseamna teoretic ca intergul continut al paginii respective va fi eliminat din feed-ul nostru, dar, inseamna categoric o prioritizare (normala, am spune noi) a postarilor venite de la prieteni sau familie.

Dupa ultimele critici, Facebook cauta sa fie mai mult o retea sociala si mai putin o platforma de stiri

Pe undeva, aceste modificari par destinate pentru a opri o parte din critica agresiva la adresa retelei de socializare din ultimii ani, deoarece se considera ca Facebook permite proliferarea dezinformarii, permitand accesul a numeroase stiri false precum si intereferenta strainilor in alegerile nationale din diferite zone.

Prin urmare, foarte multi critici ai Gigantului Social Media au propulsat ideea ca Zuckerberg si ai sai exploateaza pshihologia omului pentru profitul companiei sau pentru protejarea diverselor interese.

In postarea sa, Mark Zuckerberg remarca faptul ca „videoclipurile si alte continuturi publice au explodat pe reteaua noastra in ultimii ani” in timp ce „anumiti utilizatori considera ca au disparut actualizarile constante de la prieteni si familie”.

Ceea ce Zuckerberg nu spune este insa maniera in care compania sa a fost direct implicata in aceasta „disparitie” precum si in „explozia” videoclipurilor si a altor continuturi publice”. Cu toate ca nu se declara publisher, cea mai mare si importanta retea de socializare din lume a platit cu bani multi institutii media pentru a produce videoclipuri pentru site.

Conform unui sondaj realizat de Institutul de Cercetare Pew, doua treimi dintre americani se bazeaza pe stirile din Social Media, iar aproximativ 68% dintre germani nu citesc in intregime un articol postat pe Facebook.

Modificarile aduse fluxului de stiri vor avea un impact semnificativ asupra mass-media. Pe masura ce reteaua lui Zuckerberg a cucerit tot mai mult din timpul userilor, in aceeasi masura aceste uriase trusturi isi construiau strategia de promovarea.

Ceea ce schimba acum Facebook va afecta algoritmul feed-urilor si automat si impactul pe care il pot avea aceste trusturi prin promovarile agresive pe care le fac. Va reamintim ca recent, s-a vehiculat ideea ca o parte din mass-media europeana dorea ca Facebook, Google sa plateasca pentru stiri, simtindu-se amenintati de amploarea fenomenului si a importantei sale in mentalul colectiv:  “Facebook a devenit cea mai mare institutie de media din lume” spunea pentru publicatia Le Monde unul dintre initiatorii respectivei dezbateri.

Intr-o postare pe blog, colegul lui Zuckerberg, Adam Mosseri, a explicat: „In timp ce facem aceste modificari, fiecare isi poate crea strategia pe care s-o urmeze de acum incolo. Impactul va fi unul variat, de la o pagina la alta, va tine cont de factori si de continutul pe care il ofera publicului care doreste sa interactioneze cu acea pagina”.

Acelasi Mosseri considera ca noul algoritm al retelei va acorda o mult mai mare importanta postarilor care vor starni conversatii intre prieteni, un detaliu pe care reteaua de socializare il pierduse parca in ultimii ani de progres. „Daca facem totul asa cum trebuie, si nu am niciun dubiu ca asa va fi, cred ca pe termen lung, aceasta modificare va fi un lucru extrem de bun pentru comunitate, precum si pentru afacerea noastra”. De precizat ca toate aceste modificari se vor realiza treptat, pe parcursul mai multor luni.

Summary
Facebook schimba modul in care vom vedea postarile
Article Name
Facebook schimba modul in care vom vedea postarile
Description
Facebook schimba prioritatea postarilor sale, astfel ca de acum inainte, postarile prietenilor vor avea intaietate si nu postarile de stiri
Author
Publisher Name
catmobile
Publisher Logo