Stiri

Facebook Inc recunoaste, in sfarsit, ca are problema cu stirile de tip fake news

Home  »  Stiri

Jean Codreanu

acum 8 luni

Pentru prima data, in maniera oficiala, Facebook Inc. subscrie la ideea ca „social media poate avea un impact negativ asupra democratiei” si isi asuma faptul ca mai are mult de munca pentru a se asigura ca platforma nu va exploata aceasta certitudine.

Directorul Katie Harbath este unul dintre oamenii importanti din spatele lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook Inc. Ea conduce echipa Facebook care pastreaza o legatura apropiata cu toate guvernele lumii. Totodata, ea este prima voce autorizata care recunoaste problemele Gigantului Social Media, atunci cand vine vorba de „fake news”.

Facebook Inc - Fake News

La cateva zile dupa ce s-a anuntat ca Facebook schimba modul in care vom vedea postarile, urmand a prioritiza activitatea rudelor si prietenilor din lista, noi detalii spectaculoase legate de problemele platformei pentru combaterea stirilor de tip fake news ies la suprafata. Katie Harbath, una dintre cele mai autorizate „voci” de langa Mark Zuckerberg a admis faptul ca reteaua de social media are „capacitatea de a influenta, intr-un fel sau altul societatea si chiar democratia” anunta Bloomberg.

„De la Primavara Araba pana la alegerile din diverse regiuni ale lumii, Social Media pare sa fie un lucru bun” scrie pe blogul sau, Harbath. „Ultimele alegeri din Statele Unite ale Americii au schimbat insa aceasta viziune, din princina interferentelor straine, pe care Facebook Inc. ar fi trebuie sa fie in stare sa le identifice, pana la stirile de tip fake news

Dupa alegerile din noiembrie 2016, compania a promis ca va lucra intens si va dedica si mai multe resurse pentru a eradica astfel de probleme. In acelasi timp insa, oficialii Facebook Inc. avertizau totusi ca procentajul celor implicati in astfel de „campanii murdare” a fost unul destul de mic si ca, in general, compania face un bine societatii. Postarea lui Harbath pare prima evaluare critica si acida a impactului companiei nord-americane pana in prezent, asupra societatilor active. Cu toate acestea, chiar si Harbath sugereaza faptul ca intentiile companiei, desi pot fi bune, iar ideea eradicarii unor astfel de fenomene necesara, nu intotdeauna rezultatele vor fi favorabile.

Facebook Inc va permite utilizatorilor sa voteze care site-uri sunt de incredere si care nu!

In batalia impotriva stirilor de tip „fake news”, Facebook Inc a incercat diverse strategii, printre care si colaborarea cu terte parti pentru a marca drept dubioase anumite stiri sau chiar site-uri. In foarte scurt timp, gigantul Social Media va aborda o altfel de strategie: va permite utilizatorilor sai sa voteze care site-uri sunt de incredere si care nu, un algoritm pe baza carora se va stabili credibilitatea acestora. „Chiar si cu aceste masuri de siguranta, batalia nu se va termina niciodata!” anunta si Samidh Chakrbarti, o alta voce importanta a companiei, intr-o postare separata. „Campaniile de dezinformare nu sunt facute de amatori. Intotdeauna va trebui sa muncim mult mai mult decat ei, pentru a le combate intentiile!”

Facebook Inc - Fake News (2)

O alta problema abordata de oficialii companiei fondate de Zuckerberg este tema pericolului la care sunt expusi utilizatorii in anumite orase sau tari, dupa diverse postari. Chakrbarti a scris in postarea sa despre un cetatean dintr-o anumita tara, care a postat un video care critica Guvernul, iar politia l-a vizitat la scurt timp distanta, acasa, pentru a-l inspecta pentru presupusa neplata a unor taxe. „Pana acum, am pastrat astfel de postari publice pe platforma noastra, pentru ca nu ne dorim sa cenzuram dreptul oamenilor de a se exprima liber. Informatia trebuie sa circule, la fel si opiniile”. Este practic acelasi motiv pe care l-a folosit Twitter Inc atunci cand a motivat lipsa de reactie la postarile presedintelui, Donald Trump, un utilizator foarte activ al acestui mediu.

Cum isi va schimba Facebook Inc politica vom vedea in perioada urmatoare. Cert este ca pentru prima data, oficialii companiei recunosc problemele existente la nivel general, precum si impactul negativ pe care cea mai importanta retea de socializare din lume il poate, sau nu, avea asupra societatii in care traim.

Summary
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
5 based on 2 votes