Stiri

Schimbari la LG Electronics: compania are un nou CEO. Cine este si ce planuri are

Home  »  Stiri

Robert Radu

acum 7 zile

LG Electronics si-a numit un nou CEO, dupa obisnuita remaniere de final de an. Rezultatele modeste din ultimii ani au afectat profund compania, astfel ca s-a ajuns din nou, la o schimbare de management.

LG Electronics are un nou CEO: cine este Brian Kwon, noul lider al grupului

LG incearca sa schimbe din mers lucrurile. In special lucrurile care merg foarte prost. Sefii companiei au decis ca e cazul pentru o noua remaniere, iar ultima decizie a fost numirea unui nou CEO.

A fost ales Brian Kwon, cel care a condus anterior sectorul de business dedicat televizoarelor si telefoanelor mobile. El trece acum la conducerea executiva a companiei, care in ultimii ani a inregistrat diminuari importante ale profitului.

Brian Kwon

Brian Kwon

Brian Kwon este considerat un apropiat al presedinteului grupului LG, Koo Kwang Mo si al vicepresedintelui, Kwon Young Soo. De la carma LG Electronics pleaca Jo Seong Jin, cel pe seama caruia se spune ca au crescut totusi veniturile in zona activitatii de electrocasnice.

Noua conducere cu Brian Kwon in frunte se va concentra mai mult pe transformarea digitala a companiei LG la nivelul tututor operatiunilor, cu scopul ca LG sa se concentreze mai mult pe date.

LG Electronics isi schimba „ADN-ul”?

Cea mai recentă remaniere din LG Electronics face parte dintr-o schimbare culturală continuă, la nivel de grup, începută de președintele LG Koo Kwang-mo și echipa sa de conducere de când a devenit CEO al LG Corp. în iunie anul trecut.

Dacă fosta conducere s-a concentrat mai degraba pe tehnologie și productie mai presus de toate, stilul de management al acestei noi generații pare mult mai aproape de gandirea americana. Adica se va baza pe luarea rapidă a deciziilor critice, restructurarea rapida a operațiunilor neprofitabile, marketing agresiv și chir procese împotriva rivalilor. Koo a mai afirmat că dorește „transformarea digitală” în toate filialele LG pentru a da nastere unei cresteri semnificative a companiei in zona de AI (inteligenta artificiala) și software. LG Display și-a schimbat CEO-ul în septembrie, într-o ședință a Adunarii Extraordinare, pe fondul pierderilor generate de unitatea sa LCD și a creșterii mai lente decât era de asteptat a activității sale OLED. De atunci, mii de oameni au fost concediați și compania are în vedere reducerea producției LCD cu aproape jumătate din anul viitor. Pe de alta parte, LG Chem, afiliatul aferent bateriilor conglomeratului, a acuzat rivalul SK Innovation de furtul de tehnologie. LG Electronics a intentat un proces de brevet împotriva rivalilor săi chinezi în telefoane mobile și televizoare. In concluzie, noul CEO, Brian Kwon, cunoscut pentru stilul său de management agresiv și bine documentat chiar în SUA, se potrivește perfect acestui proiect.

Profitul companiei a scazut considerabil

LG Electronics a raportat venituri de 15.7 trilioane de woni, adica aproximativ 13.15 miliarde de dolari, pentru cel de-al treilea trimestru al anului, incheiat pe 30 septembrie 2019.

Conform datelor date publicitatii, profitul net al companiei a scazut cu 30.45% pana la 345.7 miliarde castigate. Scăderea profitului a fost cauzata în primul rând pierderilor trimestriale din zona comunicatiilor mobile, ba chiar si din zona electrocasnicelor, un segment unde LG Electronics statea excelent. E drept, pe acest sector, cifrele companiei sunt in continuare foarte bune, spre deosebire de cifrele din zona smartphone-urilor.

Sectorul de comunicatii mobile a raportat un venit trimestrial de 1.52 trilioane woni, aproximativ 1.27 miliarde de dolari, adica o scadere cu 5.59% QoQ si 24.7 % YoY din cauza reducerii pietei globale a smartphone-urilor si intarzierilor la upgrade-urile 5G pe piata nord-americana. Sectorul mobil de la LG a inregistrat o pierdere operationala de 161.2 miliarde de woni (aproximativ 135 de milioane de dolari) comparativ cu pierdere de 144.2 miliarde woni de anul trecut. Eficienta productiei si imbunatatirea costurilor a adus un usor plus companiei.