Stiri, Top list

3 motive pentru care Essential Phone este un esec de proportii

Home  »  Stiri  »  Top list

Jean Codreanu

acum 8 luni

Essential nu pare sa se bucure prea tare de debutul sau pe piata smartphone. In ciuda faptului ca Essential Phone a avut parte de o promovare bazata pe geniul si imaginea fenomenalului Andy Rubin, cei de la Baystreet Research anunta ca in luna septembrie, compania lui Rubin a vandut doar 5000 de unitati din mult asteptatul Essential Phone.

Rata foarte scazuta (chiar alarmanta) a vanzarilor Essential Phone, in ciuda unei investitii de cateva sute de milioane de dolari si a imaginii co-fondatorului Android, Andy Rubin, demonstreaza ca Essential nu poate inca lupta ca prin minune cu gigantii in domeniu, Apple si Samsung. Sa ajungi la acelasi nivel cu cele doua mari si puternice branduri din domeniu necesita investitii mari, pe termen lung, ceva ce Rubin si asociatii sai se pare ca nu au.

3 motive pentru care Essential Phone este un esec de proportii

Vanzarile foarte modeste ale celor de la Essential n-ar trebui insa sa surprinda prea multa lume. E drept, doar 5000 de unitati vandute pare aproape ireal, fie si daca incercam sa comparam aceasta statistica (putin probabila in momentul lansarii) cu cei mai mici producatori de pe piata ai Chinei. Ba chiar si comparativ cu micii producatori de telefoane mobile din India. (spre exemplu, compania Micromax a vandut aproape 100 de mii de unitati din Micromax Canvas Infinity, smartphone oficializat in urma cu o luna!)

Pe de alta parte, iata de ce vanzarile modeste ale producatorului american n-ar trebui sa surprinda aproape deloc publicul larg. Compania Essential s-a facut remarcata prin numeroase erori legate de lansarea acestui produs, inca din luna mai a acestui an. Intre lansarea cu mult amanata fata de data stabilita initial si lansarea oficiala cu diverse probleme de software (buguri) a telefonului se explica si esecul comercial de proportii din acest moment al companiei lui Rubin. Mai mult decat atat, foarte putina lume (mult mai putina decat s-a vehiculat) stie ca Essential si Essential Phone exista!

Agenda erorilor companiei

Sa trecem pe scurt in revista, cat si cum, a gresit compania Essential in privinta smartphone-ului sau de debut. Noi, am depistat trei cauze „Essentiale” pentru esecul urias al companiei si le-am prezentat mai sus, dar acum vom incerca sa analizam situatia, cronologic.

In data de 30 mai, Andy Rubin insasi a anuntat oficial Essential Phone. Co-fondatorul Android si-a facut aparitia la Code Conference 2017 si a promis in aceeasi zi ca Essential Phone va fi disponibil pentru livrare in termen de 30 de zile. Evident, asta nu s-a intamplat!

80 de zile mai tarziu, fericitul eveniment s-a produs. Cu o intarizere de 50 de zile, adica aproape doua luni de la momentul anuntului oficial.

Ce a urmat? Aceasta perioada foarte agitata a dus la demisia unor oameni cheie din structura companiei, ba chiar si la plecarea altor cativa angajati.

Cum a motivat Essential acest delay suparator? Compania a aruncat vina pe testele de retea care s-au prelungit in mod neasteptat. Dar, neplacerile nu s-au oprit aici. Dupa ce in sfarsit au inceput livrarile, producatorul s-a lovit de alte probleme in special pe piata din Statele Unite ale Americii.

In august, Essential Phone a fost „depistat” cu cateva probleme de software foarte importante. Nu exista nicio indoiala ca smartphone-ul arata cu adevarat impresionant si are specificatii excelente. Ecranul edge-to-edge IPS LCD de 5.71 inch (cu rezolutie 2560×1312), procesorul Qualcomm Snapdragon 835, cei 4GB memorie RAM si cei 128 GB pentru stocarea interna, camera foto duala de pe spate si Androidul in versiune pura arata ca pe hartie, Essential Phone trebuia sa fie un smartphone de cel mai inalt nivel. PDar expedierea primei ture de livrari cu diverse probleme (in special in ceea ce priveste camera de 13 megapixeli) a ucis din fasa hype-ul creat in jurul telefonului. Mai ales ca aceasta problema venea dupa alte probleme.

Si da! Asta n-a fost tot! Vizibilitatea de care se bucura in acest moment compania la nivel international este una destul de mica. Essential s-a asociat cu SoftBank si Sprint (operatorul care distribuie in exclusivitate telefonul-o alta eroare uriasa), insa niciuna dintre companii n-a alocat bugetele necesare pentru promovarea masiva a produsului.

Sigur, mizand pe imaginea lui Andy Rubin, care intr-adevar (si pe buna dreptate) este una exceptionala, Essential a avut parte de o promovare mai intensa decat a altor companii noi de pe piata, dar niciodata la nivel apropiat de marii producatori din domeniu. Si, cum sa te poti bate cu acesti giganti, cand foarte putina lume stie de tine?

Ce urmeaza pentru Essential si Essential Phone?

Viitorul companiei Essential este in continuare unul nesigur. Asa cum anuntam intr-o analiza la rece a Essential Phone publicata in luna iunie pe site-ul nostru, primul smartphone al companiei era predispus la o explozie de vanzari sau o explozie menita sa-si anihileze creatorul. Din pacate, la capitolul „vanzari” pana acum, Essential Phone sta foarte prost.

Essential Phone

Essential Phone, si aspectul sau impecabil

Este putin probabil totusi ca ambitiosul Andy Rubin sa-si admita infrangerea. Compania are in continuare la dispozitie un departament impresionant de dezvoltare & design si deja se anunta ca la anul urmeaza sa lanseze pe piata un terminal mult mai atractiv. Asta ar insemna, fara dubii, ca Essential isi va continua activitatea si pe viitor. Cel mai probabil, Rubin va cauta in aceasta perioada si alti investitori care sa i se alature, iar presa nord-americana vehiculeaza deja cateva nume.

Cel mai important dintre ele este cel al lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook si unul dintre cei mai bogati oamenii ai lumii conform Forbes. Multi miliardarul isi doreste sa lanseze un telefon Facebook in viitor, astfel ca sansele ca el sa se alature acestui proiect sub un alt brand (sau chiar si in parteneriat) sunt destul de mici, tinand cont de amploarea pe care fenomenul Facebook (plus celelalte companii din subordine) a luat-o in ultimii 2 ani.

PH-1 asa cum mai este denumit acest terminal probabil ca merita mai multe sanse si mult mai multa atentie. Constructia sa eleganta si extrem de atragatoare, combinatia de efect dintre titan si ceramica, selfie-cam-ul inclus in display si restul specificatiilor de top sunt o demonstratie clara a preciziei, calitatii si iscusintei din spatele crearii acestui dispozitiv. Din pacate, pentru moment, primul smartphone al companiei lui Rubin nu este unul pe masura asteptarilor in materie de vanzari si…dupa cum stim, acesta este segmentul care „acorda trofee” la finalul anului. Pe de alta parte, pentru binele acestui domeniu si cu privire la viitorul companiei in cauza, cu siguranta ca cel mai important lucru ar fi ca mintea lui Andy sa ramana implicata intr-un astfel de proiect si in urmatorii ani.

Summary
3 motive pentru care Essential Phone este un esec de proportii
Article Name
3 motive pentru care Essential Phone este un esec de proportii
Description
Essential Phone a fost vandut pana acum in 5000 de unitati. Am gasit 3 motive pentru esecul de proportii al telefonului lui Andy Rubin
Author
Publisher Name
Catmobile