Compania japoneza Sony a publicat lista rezultatelor financiare ale companiei pe anul trecut, rezultate care confirma ca 2016 a fost un an mai slab pentru concernul japonez decat 2015, o situatie vehiculata des de presa internationala. Pe scurt, veniturile companiei nipone in 2016 au fost cu 50% mai mici decat in 2015, ceea ce se traduce printr-o contraperformanta amenintatoare.
Sony: scurt istoric si prezentare
Sony este recunoscut drept unul dintre cele mai importante nume de pe piata japoneza atunci cand vine vorba despre electronice. Conglomeratul japonez multinational a fost infiintat in urma cu 71 de ani de catre Akio Morita si Masaru Ibuka si desi are origini pur nipone, compania isi trage numele din limba latina. Mai exact, Sony vine de la „Sonus”,care in limba latina insemna sunet. Sloganul initial al companiei „like, no other” a fost inlocuit pe parcurs cu „make, believe”, in timp ce Sony s-a transformat de-alungul vremurilor intr-unul dintre cele mai importante conglomerate media din lume.
Puternicul grup japonez produce de toate, de la electronice si echipamente video de cel mai inalt nivel, pana la console, jocuri, echipamente de comunicatii precum si numeroase alte produse care folosesc tehnologia informatiei. Patrunderea pe piata telefoanelor mobile n-a fost deloc intaplatoare si a produs un impact dosebit asupra istoriei acestui grup japonez de prestigiu care a oferit de-alungul timpului cateva dispozitive de top.
2016 un an slab pentru Sony inclusiv pentru Sony Mobile
Divizia de comunicatii a companiei japoneze nu a avut un 2016 care sa se ridice la nivelul asteptarilor sefilor concernului. Sony Mobile a raportat totusi un profit de 94 de milioane de dolari, dupa pierderile suferite cu un an in urma. Sony Corporation insa a avut cu 50% venituri in general mai mici in 2016, decat in 2015, un procentaj care evidentiaza pierderi masive. Din fericire pentru niponi a existat un salt „salvator” pe finalul anului cand veniturile nete au crescut cu aproape 250 de milioane de dolari, dupa ce in 2015 compania inregistrase in aceeasi perioada a anului pierderi masive de 754 de milioane de dolari.
Cel mai important segment pentru conglomeratul multinational japonez ramane segmentul gaming, cel mai popular si mai cautat din lume in acest moment. Pe acest segment, Sony a raportat o crestere a profitului cu 53%, dupa ce a reusit sa vanda peste 20 de milioane de unitati Playstation 4. Zona de jocuri si console ramane un punct de sprijin pentru viitorul grupului japonez, care se bazeaza si in acest an pe cifre impresionante cand vine vorba de aceste productii proprii.
In 2017, Sony va propune in zona de gaming cateva „lovituri” de senzatie, in timp ce predictiile specialistilor sunt optimiste tinand cont de efectul pe care il vor avea in acest an PlayStation VR, PlayStation 4 Slim sau PlayStation 4 Pro. Si la segmentul senzori foto se astepta o crestere semnificativa, dupa ce tot mai multe companii de pe piata din Asia cauta senzori de imagine IMAX produsi de compania nipona. In materie de telefoane mobile,va reamintim ca la Barcelona, cu ocazia Mobile World Congress 2017, Sony a prezentat flagshipul Sony Xperia XZ Premium, spectaculosul device cu ecran Triluminos cu o diagonala de 5.5 inch si o rezolutie fantastica 4k (Ultra HD, 3840×2160 pixeli).