CEO-ul Snapchat, Evan Spiegel a anuntat ca aplicatia va suferi schimbari majore la nivel de interfata, urmand a traversa un proces important de redesign. Reactia si schimbarea de strategie a Snapchat vine pe fondul unor pierderi importante in ultimele luni, dupa ce compania nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor din punct de vedere financiar in acest trimestru.
Scrisoarea lui Spiegel: „Snapchat vrea mai mult de 178 de milioane de utilizatori zilnici”
Intr-o scrisoare deschisa adresata investitorilor, Spiegel a reiterat faptul ca foarte multi dintre utilizatorii Snapchat considera ca aplicatia este destul de dificil de utilizat si, mai ales, de inteles: „Unul dintre lucrurile pe care le-am auzit foarte des in toti acesti ani este acela ca oamenii inteleg functionalitatea Snapchat, destul de greu” a scris Spiegel, adaugand ulterior: „Echipa noastra cauta sa rezolve aceasta situatie si raspunda in cea mai buna maniera posibila feedback-ului utilizatorilor nostri”.
Printre solutiile pe care echipa Snapchat le-a gasit este si personalizarea rubricii Snapchat Stories, iar Spiegel spune: „Lucram la implementarea unor solutii rapide, care vor provoca insa schimbari importante, in asa fel incat cei 178 de milioane de utilizatori zilnici ai Snapchat sa se bucura de o experienta cu totul si cu totul noua si captivanta, inclusiv in ceea ce priveste rubrica Stories. Si asta pentru ca ne dorim sa depasim aceasta borna, cat se poate de rapid”.
Cu toate ca nu a intrat in detalii, fondatorul Snapchat a agreat din start ideea de a modifica rubrica Stories si tab-ul Discover. In viitorul apropiat, aplicatia va permite utilizatorilor sa vada dinainte care dintre canale includ subiecte atractive, interesante pe placul lor, facilitand totodata si mai mult spatiu pentru monetizarea continutului, un aspect la care Snap Inc dorea sa umble de mult.
Canalele de stiri la care utilizatorul se va abona vor fi incadrate intr-un mozaic format din pictograme mai mare, iar in momentul in care utilizatorul citeste ceea ce dorea sa citeasca, Snapchat va avea grija sa-l anunte ca acel continut a fost deja citit.
Spiegel nu se teme ca va pierde vechii utilizatori obisnuiti cu vechiul concept
CEO-ul Snap Inc a sugerat de asemenea ca indiferent de modificari si, cu toate ca exista un anumit risc, oficialii companiei nu se tem ca vechii useri Snapchat se vor indeparta de aplicatie dupa noile modificari: „Stim ca exista un astfel de risc, dar ni-l asumam. Consideram ca aceste modificari fac parte dintr-o strategie pe termen lung si vor aduce numeroase beneficiii business-ului nostru”.
Al treilea trimestru al anului a adus incasari de 207 milioane dolari pentru companie, cu aproape 35 de milioane mai putin decat oficialii Snapchat Inc se asteptau sa obtina. Actiunile la bursa au scazut in acest context destul de mult, de la 22% pana la 17%.
Cine este Evan Spiegel
Evan Spiegel ocupa in acest moment locul 26 in Topul Miliardarilor Bloomberg, inregistrand o crestere impresionanta de 150 de locuri. Clasamentul care se realizeaza zilnic de catre publicatia amintita, il surprinde si pe celalat fondator al Snap Inc, Bobby Murphy, pe pozitia a 28-a.
Averile celor doi au atins acum pragul de 5.3 miliarde de dolari, in conditiile in care veniturile companiei au crescut in 2016, dar si in conditiile unor pierderi considerabile de peste 500 de milioane de dolari in acelasi an.
Citeste si: Snapchat a depasit 500 de milioane de descarcari in Magazin Google Play