Google a lansat astazi o noua functie de cautare a locurilor de munca chiar pe paginile cu rezultatele cautarii, permitand utilizatorilor sa isi caute un job direct pe toate marile forumuri de munca: LinkedIn, Monster, WayUp, DirectEmployers, CareerBuilder, Facebook si asa mai departe.
Aceasta functie de cautare a unui nou loc de munca se aliniaza si cu strategia noastra de a permite candidatilor din intreaga lume sa-si perfectioneze criteriile de cautare si sa aiba acces la job-uri la care poate nu s-au gandit pana acum – Conal Thompson, CTO la Monster.com
Google face cautarea unui loc de munca mai usoara
In perioada imediat urmatoare, cel mai important motor de cautare din lume, va include de asemenea liste de locuri de munca pe care utilizatorii le vor putea gasi pe pagina de pornire a companiei. Ce vrea sa faca de fapt celebra companie? Ideea este sa ofere solicitanilor de astfel de joburi o modalitate mult mai usoara de a analiza si observa locurile de munca disponibile intr-un singur loc, fara a fi nevoie sa consulte toate site-urile de specialitate intr-o perioada de timp care automat va fi mult mai mare.
Prin introducerea acestei noi carcateristici, care este acum disponibila in limba engleza pe telefoane mobile si desktop-uri, utilizatorul nu trebuie sa faca un efort prea mare. Tot ceea ce trebuie sa faca cei interesati este sa introduca o interogare de tipul „locuri de munca in apropiere” sau „job-uri in marketing”, iar pagina cu rezultatele cautarii va scoate la suprafata un widget care de fapt este o paleta intreaga de sugestii si propuneri din partea companiilor interesate sa ofere astfel de pozitii. Din acel moment, userul isi poate continua cautarea introducand si alte conditii, cum ar fi job-uri cu norma intreaga sau part-time, eventual cuvinte cheie pentru job-urile vizate, experienta sau diverse rating-uri acordate de Glassdoor sau Indeen pentru companii.
Utilizatorul va putea de asemenea sa filtreze job-urile in functie de industrie sau locatie: „A-ti gasi locul potrivit de munca este precum dating-ul” marturiseste Nick Zakrasek, Product Manager al puternicei corporatii nord-americane: „Fiecare persoana are un set unic de preferinte si foarte posibil angajatorul cauta un singur om potrivit pentru acea pozitie. Scopul nostru este sa ajutam, sa reducem distantele dintre companii si oamenii interesati de diversele job-uri” a continuat acelasi Zakrasek.
»Citeste si: Google Earth VR iti aduce lumea in dimensiune virtuala
Pentru a crea o lista cat mai completa, celebrul motor de cautare trebuie mai intai sa deduca toate inregistrarile dublicate pe care angajatorii le pot publica pe diverse site-uri, dar sub aceeasi forma. Apoi, algoritmii proprii le vor analiza si clasifica. Dupa ce user-ul gaseste ceea ce-si doreste, procesul va fi din nou facilitate de catre Google care permite debutul formelor de aplicare reale. „Noi credem ca aceasta modalitate ii va obliga inclusiv pe angajatori sa devina mult mai seriosi si mai atenti la ceea ce posteaza. Cautam sa-i stimulam pentru a oferi detalii exacte, pertinente si concrete pentru toti solicitantii locurilor de munca” a marturisit un purtator de cuvant al companiei. De mentionat ca Google nu va filtra locurile de munca in functie de ceea ce stie deja pentru ca dupa cum spune Zakrasek: „Daca unui utilizator ii place sa pescuiasca, asta nu inseamna ca automat va dori sa-si gaseasca un loc de munca pe o barca de pescuit”.
Acelasi Zakrasek a precizat ca scopul Google nu este nici pe departe acela de a concura in vreun fel cu Monster, CareerBuilder sau alte simte-uri similare: „Vrem sa ajutam si facem ceea ce stim sa facem cel mai bine: raspundem la „cautari”. Ne dorim ca acest ecosistem sa fie unul de real ajutor, atat pentru solicitantii de locuri de munca, cat si pentru cei care le ofera” a incheiat Project Manager-ul.