Facebook anunta noi modificari in strategia sa de dezvoltare, iar un prim exemplu este noul Facebook News, pe care compania a inceput sa-l testeze in Statele Unite si care le ofera oamenilor un control mai mare asupra povestilor pe care le vad, precum si posibilitatea de a explora o gama mai larga a stirilor care ii intereseaza, direct din aplicatia Facebook.
„Cele mai relevante stories ale zilei, la nivel national sunt evidentiate acum prin noua schimbare pe care o propunem” se arata intr-un comunicat de presa emis de Facebook. Articolele Facebook News vor continua sa apara de aici incolo in News Feed, scrie presa americana, iar ce de la Facebook exemplifica acest detaliu printr-un video.
Ce poti vedea prin noua mutare pregatita de Facebook?
- –> Povestile zile alese de o echipa de jurnalisti specializati pentru a te tine la curent cu noutatile pe care trebuie sa le stii de-a lungul zilei
- –> Personalizarea pe baza stirilor pe care un utilizator le citeste, le impartaseste, le urmareste, astfel incat sa gaseasca noi interese si subiecte. In acelasi timp, Facebook News este mult mai proaspat si mult mai interesant de fiecare data cand il vei deschide
- –> Sectiuni tematice pentru a va aprofunda cunostintele despre business, entertainment (divertisment), sanatate, stiinta, tehnologie si sport
- –> Rubrica de abonamente, o sectiune pentru persoanele care si-au conectat abonamentele de stiri platite cu contul lor de Facebook
- –> Controale noi pentru a ascunde articole, subiecte si editori / autori / jurnalisti pe care nu doresti sa le vezi.
Facebook sustine de asemenea ca va avea nevoie de aici incolo de „machine learning” adica „invatare automata” pentru a oferi „quality news destination” (stiri de calitate cu destinatie) si isi propune sa serveasca atat persoanele, cat si autorii de stiri. Facebook va continua sa extinda selectia algoritmica a povestilor care face de fapt selectia pentru majoritatea stirilor din Facebook News.
Pe de alta parte, Facebook News va cuprinde o gama larga de continut impartit in patru categorii de autori: stiri generale, de actualitate, diverse si locale. In curand, Facebook pregateste rubrici si pentru divertisment, sanatate, afaceri (business) si sport, toate pe baza feedback-ului primit de la oameni. Se lucreaza totodata pentru adaugarea de functii video pentru inceputul anului 2020.
Ce inseamna noile modificari din Facebook News
Pe durata testelor initiale, Facebook News va oferi informatii originale prin intermediul publicatiilor din cele mai mari zone ale SUA, precum publicatii din New York, Los Angeles, Dallas, Chicago, Philadelphia, Houston, Washington, Miami, Atlanta si Boston. Acest detaliu se va extinde ulterior si cand e vorba de fiecare alta natiune in parte, deci implicit, pe viitor, si in Romania.
In urmatoarele luni, Facebook include stiri locale din rubrica Today In precum si informatii despre comunitate si alte stiri de interes national. Acest tab a fost extins conform companiei la peste 6.000 de orase si sate din Statele Unite. Cumva, Facebook vrea sa asigure mai multa claritate continutului sau, iar intr-un viitor indepartat (destul de indepartat daca ar fi sa pariem noi) ar vrea sa individualizeze astfel de rubrici, printr-o personalizare aparte. Ori e greu de crezut ca va putea asigura Facebook stiri de ultima ora din orasele mici din Romania, Burkina Faso si Vietnam, ca sa dam doar trei exemple.
Dar, Mark Zuckerberg a demonstrat pana acum ca in viziunea sa, nimic nu e imposibil. Desigur, testele vor continua si se vor raspandi la nivel mondial in tarile importante ale lumii. Cand va veni vorba si de Romania, aproape sigur noua strategie Facebook News se va axa pe stiri la nivel national, care vor deveni mult mai vizibile si mult mai selective.
Asta s-ar putea demonstra ca este un lucru bun, sau, dimpotriva, un lucru care poate da nastere la si mai multe tensiuni si un control diferit impus de compania nord-americana intereselor care misuna in jurul aplicatiei numarul 1 de socializare din lume.