Pentru prima data in istoria sa, Facebook a publicat un raport privind actiunile pe care platforma Social Media le-a efectuat pentru a-si proteja imaginea si standardele. Raportul acopera perioada octombrie 2017 – martie 2018 si vizeaza arii de maxima importanta precum violenta, continut incarcat de nuditate, activiate sexuala, terorista sau de propaganda, discursuri incarcate de ura, spam-uri sau conturi false.
Facebook a inchis 583 de milioane de conturi in primul trimestru din 2018
In acelasi raport, compania a anuntat in ce procent utilizatorilor aplicatiei le sunt incalcate intimitatea si propriile standarde, cat continut a fost inlaturat si cat continut a fost detectat de catre oficialii companiei inainte de a fi raportat de alti utilizatori. Facebook sustine ca cele mai eficiente actiuni au fost intreprinse pentru a inlatura continutul plin de spam, dar si pentru inlaturarea conturilor false care distribuiau continut de tip spam.
Conform oficialilor companiei, nu mai putin de 837 de milioane de postari considerate a fi de tip spam au fost inlaturate in primul trimestru din 2018. Asta inseamna ca 100% dintre postarile raportate de utilizatori au fost „rezolvate” de cei pe care Facebook i-a distribuit in acest rol de administratori ai platformei pentru astfel de continut.
Cheia pentru a inlatura postarile de tip spam a fost explicata de companie prin legatura indisolubila dintre aceste postari si conturile false care le raspandeau. Facebook a sters peste 583 de milioane de astfel de profile false, foarte multe dintre ele fiind sterse la cateva minute dupa ce au fost inregistrate in platforma. Se estimeaza ca 3 sau 4% dintre conturile active de pe Facebook din acest moment sunt inca false.
Gigantul Social Media a anuntat ca nu mai putin de 21 de milioane de poze sau postari care includeau continut pentru adulti sau nuditate explicita au fost imediat inlaturate. De asemenea, peste 3.5 milioane de postari cu caracter violent (video si nu numai) au fost sterse imediat dupa aparitie. Alte 2.5 milioane de postari care vizau un discurs plin de ura au fost inlaturate de pe platforma in acelasi prim trimestru din 2018. Prin publicarea acestor numere in concret, Facebook tinteste sa-si rezolve o parte dintre problemele legate de transparenta din ultima perioada.