Snapchat este reteaua care parea sa capete o amploare deosebita pe piata in urma cu un an de zile. Aplicatia de mesagerie, care permite utilizatorilor sai sa trimita mesaje cu o durata de viata de doar cateva zeci de secunde a fost fondata in urma cu cinci ani de zile de fostii studenti de la Stanford University, Evan Spiegel, Bobby Murphy si Reggie Brown si dezvoltata ulterior de Snap Inc.
Snapchat a suferit pierderi masive in ultima vreme
Este vorba despre o aplicatie gratuita pe care oricine o poate descarca din Magazin Play sau Google Store, indiferent de sistemul de operare pe care functioneaza telefonul sau. Ea permite fotografierea sau filmarea de scurta durata a unor clipuri sau chiar scrierea de mesaje pe care odata inchise, utilizatorul nu le mai poate vedea vreodata. La scurt timp dupa aparitia sa pe piata, Snapchat a castigat atat de mult in popularitate incat l-a determinat pe miliardarul si fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg sa inainteze o oferta de 3 miliarde de dolari tanarului Evan Spiegel, cel care a pus bazele acestei aplicatii. Ulterior, Google ar fi suplimentat oferta pana la 4 miliarde. Paradoxal si contrar asteptarilor, Evan Spiegel a refuzat propunerilor, desi compania sa era evaluata atunci la numai 600 de milioane de dolari, iar ofertele erau de 6 ori mai mari.
In ciuda aparentelor, presa din Statele Unite noteaza insa ca in prezent, Snapchat si-a pierdut din puterea de convingere extrordinara cu care reusise la un moment dat sa depaseasca in topul preferintelor americanilor, reteaua Instagram. Start-up-ul din Silicon Valley a inregistrat pierderi nete de 170 de milioane de dolari in ultimul trimestru al anului 2016, marind pierderile generale la incredibila suma de 515 milioane de dolari in 5 ani de la infiintarea sa, in ciuda faptului ca aduna in prezent peste 150 de milioane de utilizatori activi zilnic. Conform Wall Street Journal, marea inovatie a Snapchat, autodistrugerea pozelor si mesajelor trimise, pare sa cantareasca in acest moment negativ in evaluarea generala a companiei.
Tocmai din acest motiv, Evan Spiegel a decis sa listeze start-up-ul sau la bursa noteaza CNBC.com la o evaluare de 25 de miliarde de dolari. Daca dezideratul liderilor companiei va reusi, in 2017, Snapchat ar putea genera venituri de 1 miliard de dolari anunta analistii de la Wall Street Journal. Oferta publica a Snapchat de dinainte de listarea la bursa a dezvaluit si pierderile usturatoare inregistrate de companie in ultimii ani si fac cu atat mai putin de inteles refuzul lui Spiegel et comp de a accepta ofertele impresionante venite pe adresa companiei. „Suntem viitorul Facebook, nu noul Twitter”este de altfel mesajul plin de incredere pe care Spiegel a decis sa-l transmita presei din America, confirmand increderea deosebita pe care o are in start-up -ul sau. Listarea la bursa a Snapchat poate fi o solutie excelenta pentru companie sau poate insemna la fel de usor sfarsitul aplicatiei de mesagerie. De remarcat ca in 2016-le recent incheiat, sub 30 de firme din Statele Unite ale Americii au atras de la investitori o suma sub 5 miliarde de dolari, iar numarul listarilor de succes estimeaza analistii Wall Street Journal va scadea si mai mult in acest an.