Stiri

Noua strategie Apple din China: investitii de 500 de milioane de dolari in cercetare

Home  »  Stiri

CatMobile.ro

acum 8 ani

Apple continua sa aiba probleme pe piata din China, insa pregateste investitii masive pentru noul an, anunta surse acreditate prin presa asiatica. Compania nord-americana n-a renuntat la ideea de a castiga aceasta piata dominata autoritar de companiile nationale care produc foarte multe telefoane mid-range si high-end la preturi mult mai mici. Apple, o duce insa in China, mult mai rau decat Samsung, celelalt gigant de pe piata de telefonie mobile, iar pentru a schimba acest cadru, cauta cele mai bune masuri.

Apple, investitii masive pe piata chineza in 2017

Apple Ceea ce-ar fi trebuit sa fie o crestere evidenta in China pentru Apple dupa dezastrul Samsung Electronics din 2016, s-a concretizat intr-o scadere de aproapte 30 de procente in ultimul trimestru al anului trecut. In zona Asia Pacific (fara China si Japonia), Apple Inc. a inregistrat o crestere de 13 procente, in special datorita pietei din India, acolo unde in urma cu doi ani de zile, Apple a investit masiv. Compania cu sediul in Cupertino va continua investitiile in India, insa mai nou, se pregateste de acelasi investitii majore si in China, o piata pe care are inca rezultate foarte slabe.

Conform celor de la Gizmochina, Apple va investi peste 500 de milioane de dolari in cercetare si dezvoltare pe aceasta piata chineza, urmand a-si deschide propriile centre, menite sa analizeze situatia de la fata locului. Beijing si Shenzen, doua dintre punctele de reper importante din acasta zona vor gazdui noile sedii de dezvoltare si cercetare ale Apple, iar conform sursei citate, alte doua sedii vor fi inaugurate in acest an. Cel mai probabil, ele vor fi situate in Shanghai si Suzhou. Una dintre strategiile pe care Apple le are in vederea „distrugerii” monopolului companiilor nationale pe piata din China este aceea de a le „fura” o aprte dintre expertii tehnici, pe care-i va ademeni cu functii importante si salarii pe masura. Cel putin asta sustine Gizmochina, care a confirmat ca gigantul nord-american va cerceta piata din aceasta tara urmand a incadra foarte multi studenti si absolventi ai universitatilor din orasele importante din China. Peste 12.000 de locuri de munca vor crea cei de la Apple in urma acestor investitii cu bataie pe termen lung, o modalitate prin care presa asiatica noteaza ca ar putea dezvalui anumite substraturi politice nepermise.

Apple (3)

Apple a inregistrat venituri importante pe piata din India in 2016, mai mari decat in ultimii ani, iar CEO Tim Cook crede ca aceeasi strategie trebuie aplicata si pe piata locala chineza: „Am depasit un record all-time pe piata din India, astfel ca ne gandim ca ne-am construit aceasta strategie destul de bine. Va fi ea extinsa? Vom vedea. Cert este ca serviciile noastre, inclusiv cele de business, sunt din ce in ce mai cautate si solicitate in aceasta zona si acest lucru ne bucura” a marturist Cook.

CEO BBK Electronics explica declinul Apple in China

BBK Electronics compania care produce brandurile Vivo si Oppo a fost marele performer al anului trecut in China, reusind sa obtina prima pozitie in topul producatorilor de telefoane mobile din aceasta tara. 2016 a fost un an crunt pentru Apple Inc. pe piata chineza, compania nord-americana iesind de pe podiumul condus de Oppo si Huawei.

Duan Yongping, CEO BBKDuan Yongping, CEO BBK Electronics explica aceasta cadere: „Atat timp cat Apple va continua sa pastreze preturile la un nivel foarte ridicat, declinul lor in China va continua. Este o strategie gresita din punctul meu de vedere, pentru ca populatia chineza are la dispozitie o gama din ce in ce mai larga de telefoane mobile de top cu preturi si chiar design mult mai bun decat iPhone. Sunt curios daca aceasta strategie va continua si in acest an odata cu lansarea iPhone 8 a atacat Yongping. Ceea ce putina lume stie este ca seful BBK Electronics are chiar actiuni in cadrul companiei nord-americane, declarandu-se in trecut un fan al Apple Inc.

Cu toate acestea, el considera ca Apple nu va reusi prin investitii sa schimbe prea usor lucrurile in China si crede ca marele „defect” al companiei nord-americane se leaga de preturile mari ale telefoanelor produse la Cupertino, comparativ cu cele produse pe piata din China, care au specificatii similare, ba chiar pe alocuri superioare.

In 2017, Apple Inc. pregateste lansarea unui nou flagship, cel mai probabil in luna septembrie. Terminalul se va numi Apple iPhone 8 sau iPhone X datorita aniversarii companiei nord-americane din acest an (Apple implineste 10 ani de la lansarea telefoanelor mobile de tip iPhone). Compania ar putea lansa in Asia pana trei modele de iPhone 8: un model de iPhone 8 de 4.7 inch care vine cu un ecran LCD si o camera foto, un al 2-lea model de 5.5 inch cu ecran LCD cu camera dual-lens si un al 3-lea model de iPhone 8 cu un display OLED de 5.5 inch si camera dual-lens de ultima generatie, acesta din urma fiind modelul premium, deci cel mai scump din gama telefoanelor de la Apple. Ramane de vazut cat de scump, pentru ca pasionatii de telefoane mobile din Asia, nu par incantati de preturile telefoanelor iPhone comparativ cu telefoanele de top produse de Huawei, Oppo sau Xiaomi. Pana la aparitia viitorului varf de gama Apple  va invitam sa aruncati o privire peste cele mai noi accesorii destinate terminalelor Apple pe site-ul nostru precum si pe ultimele huse iPhone 7 si folii de protectie iPhone 7 Plus pe care le-am adus in Romania.

Summary
Noua strategie Apple din China: investitii de 500 de milioane de dolari in cercetare
Article Name
Noua strategie Apple din China: investitii de 500 de milioane de dolari in cercetare
Description
Apple planuieste investitii de jumatate de miliard de dolari in cercetare si dezvoltare pe piata din China pentru a-si imbunatati veniturile