Nokia a fost pentru multi ani liderul pietei de telefoane mobile la nivel global. Dupa numeroase dispute interne si o serie ratata in colaborare cu Windows, compania finlandeza pare sa fii intrat in sfarsit pe drumul normal catre performanta. Anul 2017 a fost unul foarte bun pentru compania detinuta de HMD Global. Iar rezultatele vanzarilor de anul trecut indreptatesc oficialii companiei sa spere chiar la mai mult.
Make Nokia great Again
Compania finlandeza are de anul trecut un nou CEO in persoana lui Florian Seiche, insa meritele sale pentru anul excelent al companiei sunt destul de mici. Fara doar si poate, revirimentul brandului se leaga de numele CPO-ului (Chief Product Officer of Nokia) Juho Sarvikas si al altor doi executivi important, Pia Kantola (Chief Opperating Officer of Nokia) si Anssi Ronnemaa (Chief Commercial Officer).
In al patrulea trimestru din 2017, colosul finlandez a vandut 4.4 milioane de smartphone-uri in intreaga lume, detaliu care plaseaza compania finlandeza pe locul 11 intre producatorii din intreaga lume. Datorita acestei cifre, brandul detinut de HMD Global se plaseaza acum peste nume importante din domeniu precum Sony, Google, OnePlus, Lenovo, HTC, Meizu, Asus sau Coolpad.
Talking about smartphones performance, in Q4 2017, @HMDGlobal sold more Nokia branded phones globally and is now bigger smartphone brand than following individual brands:
HTC
Sony
Alcatel
Lenovo
OnePlus
Gionee
Meizu
Coolpad
Asus— Neil Shah (@neiltwitz) 12 februarie 2018
Cei de la CounterPoint le recomanda celor de la HMD sa se concentreze de aici inainte pe zone precum Asia si Europa. In timp ce pentru succesul pe care compania il cauta si pe pietele din America Latina, HMD este sfatuita sa dezvolte mai multe relatii cu operatorii zonali si locali din aceasta zona.
We believe, 2018 most focus for @hmdglobal should be building smartphone demand in Asia, Europe & MEA as FP demand is robust driving positive cash flow,
2018 H2 & 1H2019 would need a focused strategy for operator-centric markets in LATAM to challenge Moto & Samsung.
— Neil Shah (@neiltwitz) 12 februarie 2018
Per total, in 2017, HMD Global a livrat aproape 9 milioane de unitati, ceea ce reprezinta cu certitutine o baza de pe care Nokia poate construi ceva important in anii care urmeaza. Compania a lansat deja in acest an o noua versiune Nokia 6 2018 care a fost foarte bine intampinata, iar fanii finlandezilor asteapta de la o zi la alta noutati despre Nokia 7 Plus, Nokia 8 Sirocco (Nokia 9) si interesantul Nokia 1.
HMD Global a devenit in 2017 lider de piata pe sectorul Feature Phone, acolo unde Nokia 3310 (2017) s-a bucurat de o receptie excelenta. Pe acest sector de activitate, compania are o cota de piata de 20.7%, in timp ce pe piata smartphone, HMD are o cota de piata de 4.4%.
Peste 20 de milioane de unitati Feature Phones a livrat compania doar in trimestrul al patrulea, cifra cu adevarat impresionanta, mai ales ca finlandezii au reintrat abia anul trecut pe piata telefoanelor clasice. Fata de trimestrul trei, pe sectorul handsets, Nokia are un progres de 54%.
Analistii de la Strategy Analytics sunt convinsi ca strategia HMD Global in privinta brandului este una de succes si va continua pe acelasi calapod in perioada urmatoare.
Chiar daca e inca departe de gigantii Apple, Samsung, Huawei, Vivo sau Oppo, compania s-a remarcat in 2017 si a reusit chiar sa impresioneze pe piete din Europa, Orientul Mijlociu si Rusia.