Cum va arata piata smartphone din China in 2017

Producatorii de telefoane mobile inteligente din China au castigat foarte mult in ultimii trei patru ani in amploare. Totusi, 2017 ar putea gasi aceasta industrie intr-o situatie destul de grea intrucat asteptarile pietei sunt tot mai mari, iar cererea pentru smartphones high-end de cea mai buna calitate, la preturi mult mai echilibrate, este din ce in ce mai mare.

Digitimes despre piata smartphone din China: „2017, perioada grea!”

Digitimes estimeaza bazandu-se pe surse din cadrul lanturilor de aprovizionare din Asia, ca toti acesti mari producatori chinezi vor inregistra cereri numeroase in noul an pentru sporirea nivelului de componente smartphone cheie, inclusiv al display-urilor, memoriilor si senzorilor pentru camere, cautand sa echilibreze si mai mult raportul calitate-pret al produselor. Potrivit zvonurilor, incercarile companiilor din China de a spori prezenta lor la nivel mondial pe piata high-end a telefoanelor mobile de ultima generatie, se loveste totusi de probleme neasteptate. Acestea sunt fortate de conjunctura sa produca cat mai multe mid-range-uri si high-end-uri, dar in acelasi timp ele sunt obligate sa comande si mai multe componente esentiale de o mai buna calitate, un detaliu care poate atrage cifre de vanzari sub asteptarilor marilor companii din Asia.

Huawei va creste productia la 150 de milioane de unitati in 2017 (sursa Digitimes)

Apple (care a atins 40% din cota de piata a telefoanelor mobile din SUA) si Samsung sunt in continuare in topul preferintelor la nivel global, iar acest lucru nu pare sa se schimbe nici in 2017, anunta Digitimes, care considera totusi ca in urmatorii ani, suprematia marilor companii poate fi amenintata de companiile in voga din Asia. Pentru ca in ciuda popularitatii evidente a Apple si Samsung, Huawei, Xiaomi, Lenovo se claseaza in apropierea acestor branduri impresionante, iar Digitimes estimeaza ca Huawei va creste productia din acest an la 150 de milioane de unitati (anul trecut Huawei P9 Lite a atins vanzari record), o cifra vizibil mai mare decat cea de anul trecut, estimata undeva la 135 de milioane de unitati. Alti producatori de calibru de pe piata smartphone din China precum Vivo sau Oppo cresc de asemenea numarul unitatilor, Vivo urmand a atinge spre exemplu in noul an, aproape 100 de milioane de unitati.

Reteta asiatica a succesului, continua: specificatii top la preturi mici

Pentru a-si pastra insa suprematia pe piata smartphone din China, aceste companii asiatice si-au indreptat rapid atentia catre piata mid-range si high-end a telefoanelor mibile. Cele mai multe dintre ele urmeaza o filosofie simpla: specificatii de top, la cele mai mici preturi posibile. Este o strategie care a mers exceptional in cazul One Plus spre exemplu, o divizie care s-a „descurcat” admirabil chiar si pe piata din Europa. In incercarea de a tine insa pasul cu miscarile la moda din domeniu, companiile asiatice incearca sa faca trecerea spre componente de baza si mai rasunatoare ca nume si evident si mai calitative. Este cazul display-urilor OLED spre exemplu, care inregistreaza cresteri in privinta solicitarilor de pe piata din Asia. Display-urile TFT LCD raman si ele in atentia asiaticilor reprezentand un adevarat mainstream pentru modelele de telefoane de la 5 inch pana la 5’7 inch produse in China. Senzorii optici, inclusiv senzorii modulari pentru camere, se afla de asemenea intr-o vizibila ascensiune pe aceasta piata, intrucat tot mai multe companii din China cauta sa impresioneze prin performantele oferite de camerele foto ale smartphone-urilor pe care le produc.

Lasă un răspuns