Reviews

The Circle, show-ul social media prin care Netflix a dat lovitura. Totul despre competitia pe care nu ai voie sa o ratezi

Home  »  Reviews

Robert Radu

acum 3 săptămâni

Ce poate fi mai interesant in contextul pandemic pe care il traim decat o competitie de tip reality, produsa de Netflix? Ei bine, reteaua de streaming vine cu noul sau produs, The Circle, un show prin care se pare ca Netflix a dat din nou lovitura.

Primul sezon al competitiei create de Shane Byrne, Stephen Lambert si Susy Price printre altii a inceput pe 1 ianuarie 2020 si s-a terminat pe 15 ianuarie 2020. Succesul imediat a garantat un al doilea sezon de zece episoade care a inceput sa ruleze pe 14 aprilie. Reteaua de streaming a confirmat deja aparitia unui al treilea sezon, inca din luna martie a anului trecut.

The Circle, un reality de tip competitie, prin care Netflix a dat din nou, lovitura

Ce este, mai exact, The Circle? Un reality de tip competitie, in care concurentii sunt izolati in propriile lor apartamente si nu pot comunica decat cu ceilalti concurenti ai The Circle. Un program transcrie mesajele in text, la fel ca intr-o aplicatie de socializare. Concurentii sunt astfel capabili sa prezinta identitati complet diferite celorlalti, iar din cand in cand, grupul de concurenti este rugat sa-si evalueze competitorii, primii votanti devenind „Influencers” in „The Circle”. Totodata, ei primesc puterea de a bloca in concurent din „Circle”, eliminandu-l astfel din joc.

Showul are si un prezentator, in persoana lui Michelle Buteau, iar reality-ul se lasa inclusiv cu premii. Si nu orice premii, pentru ca marele castigator intra in posesia sumei de 100 de mii de dolari. Chiar si preferatul „fanilor” primeste un cec atractiv, in valoare de 10 mii de dolari.

Directorul de creatie al The Cricle este cunoscutul Tim Harcourt, de la Studio Lambert, cel care produce de altfel si versiunea britanica a show-ului. Harcourt a fost cel care s-a întrebat cum ar arăta un reality show dacă oamenii nu s-ar întâlni niciodată față în față. De asemenea, se gândise la ideea unui documentar de tip „eye-view style” al unei clădiri de apartamente, prin care fiecare sa poata urmari viata celuilalt. El a început să lucreze la The Circle după ce a auzit că Channel 4 căuta un format de reality-show centrat pe social media. Si a dat lovitura, pentru ca Netflix a devenit imediat interesat de proiect, iar succesul a fost unul garantat inca de la primele episoade.

Versiunea The Circle pentru Statele Unite ale Americii a fost filmata de altfel in Anglia, mai exact in Salford. Totul se petrece intr-o cladire pregatita cu 12 apartamente mobilitate si gata de utilizare. Aceasta cladire are inclusiv o sala de exercitii, un lounge pe acoperis, iar totul este controlat cu ajutorul unor camere care surprind fiecare miscare.

Tot in cladire se afla si camera unde concurentii merg dupa ce sunt blocati pentru testimoniale si pentru a-si crea videoclipul de „la revedere” dupa ce sunt eliminati. În exteriorul clădirii este un cerc mare, luminat, realizat dintr-o pistă de aluminiu cu diametrul de aproximativ 25 de metri, cu lumini LED strânse prin și în jurul cercului. Vis-a-vis de clădirea de apartamente se afla camera de control, care anterior era un campus universitar. În orice moment, în camera de control, erau între douăzeci și treizeci de producători și operatori de camere care lucrau, înregistrau și trimiteau toate mesajele de la Cerc. Showul poate fi urmarit pe Netflix si se bucura de un impact surprinzator de mare, a confirmat reteaua de streaming.

Etichete:

Netflix The Circle