Stiri

Vanzarile slabe ale Galaxy S9 arata progresul producatorilor din China, pe sectorul high-end

Home  »  Stiri

Robert Radu

acum 2 săptămâni

Samsung ramane cel mai important producator de pe piata la nivel global, insa gigantul din Coreea de Sud incepe sa simta din ce in ce mai apasator cum companiile din jur si-au crescut vanzarile.

Mai multi analisti de specialitate, confirma faptul ca Galaxy S9, varful de gama al companiei de la Seul, se vinde mai prost decat Galaxy S8, flagship-ul de anul trecut.

Galaxy S9 are vanzari mai slabe decat modelul de anul trecut: cadere din cauza pietei din China!

Modelul Galaxy S9 de la Samsung nu se vinde la nivel global, la fel de bine ca varful de gama de anul trecut. Ceea ce pare cu atat mai ciudat, cu cat Galaxy S8 nu aducea anul trecut imbunatatiri prea mari comparativ cu modelul S7 din urma cu doi ani.

Din pacate, nu exista un numar exact de unitati vandute pana acum de producator, atat timp cat Samsung nu le pune la dispozitia presei. Sau atat timp cat cei de la IDC, nu emit celebrul lor raport trimestrial sau anual, cu care suntem deja obisnuiti.

Galaxy S9 (2)

Samsung Galaxy S9, varful de gama de la Samsung Electronics

Estimarile facute totusi de analistii in materie arata ca Galaxy S9 nu o duce extraordinar in acest moment. Detaliu care se poate observa usor si prin cresterea sectorului high-end de la alte companii rivale, dar mai mici: Huawei, Xiaomi, Oppo sau Vivo.

Va reamintim ca Samsung Galaxy S4 spre exemplu, s-a vandut in nu mai putin de 80 de milioane de unitati. Dar vanzarile pentru acest device se faceau intr-o perioada in care micii producatori din China si Asia in general, nu puteau produce telefoane de acelasi nivel, la bani mai putini.

Intre timp, Huawei, Xiaomi, OPPO si Vivo au adus de la an la an numeroase optiuni noi si atractive pe telefoanele lor, au pastrat preturi bune si au uimit piata intr-un timp foarte scurt.

Astazi, putem vedea noutati remarcabile si la astfel de producatori, nu doar la giganti precum Samsung si Apple, iar consecinta acestor amanunte aparent nesmnificative se vede in materie de vanzari.

Vezi oferta de huse Samsung Galaxy S9

Samsung si-ar fi pierdut in ultima vreme nu mai putin de 9% din cota de piata, iar in India a fost detronata de Xiaomi, care reuseste sa vanda formidabil si la nivel mid-range sau entry level. In SUA, deja Samsung are sanse mici sa mai creasca, acela fiind un teritoriu dominat de Apple, si pe care OnePlus a intrat extrem de bine, mai ales ca producatorul chinez comercializeaza pe aceasta piata, doar telefoane high-end.

Faptul ca Galaxy S9 nu se vinde atat de bine pe cat ne-am fi asteptat noi, nu vine insa ca o surpriza veritabila pentru restul analistilor experimentati de pe piata. Si probabil nici pentru Samsung, care stie ca varful sau de gama, Samsung Galaxy S9, nu oferta plusuri considerabile prin comparatie cu varfurile de gama de la OnePlus sau Huawei.

Segmentul mid-range n-a ridicat probleme prea mari sud-coreenilor in ultima vreme, dar in acest an ar putea de asemenea sa o faca, pentru ca vedem zilnic telefoane din China care arata exceptional, se comporta remarcabil si au preturi foarte atractive. Iar piata din Asia asta cauta.

Galaxy S9

In plus, vedem de asemenea foarte des numeroase telefoane care arata sau pot face exact ceea ce face Galaxy S9, sau poate chiar Note 8 ori viitorul Samsung Galaxy Note 9. Este clar ca Samsung va trebui sa aduca un plus pe viitor si sa sublinieze modificarile pe care le va face in configuratia viitorului sau varf de gama, Samsung Galaxy S10.

Altfel, misiunea producatorului sud-coreean se va ingreuna si mai mult. Vanzarile mai slabe pentru Galaxy S9 sunt un semnal de alarma oportun pentru producator, un semnal care vine chiar la momentul potrivit.

Asteptam raportul IDC care sa confirme ceea ce anunta presa de specialitate despre vanzarile Galaxy S9 si ne vom putea face o impresie mult mai exacta si de ansamblu.

Summary
product image
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Brand Name
Samsung
Product Name
Samsung Galaxy S9